fredag 17 oktober 2014

Upp å stå..

Dagen igår innebar att jag fick känna på hur värken är i ett annat läge än liggande. Jag fick sätta mig upp på sängkanten men sen blev jag yr, lite senare under dagen fick jag prova igen och då kom jag till stående innan jag blev yr. På kvällen kan två äldre damer in och då var det ingen pardon utan jag skulle upp och stå och gå några steg med ett gåbord Men jag fixade det tackvare dessa damer 😊 men.sen var jag svett och yr så det var bara att lägga sig igen. Det sved i såret och värkte så in i helsike så jag är inte sågen på att göra om proceduren fast jag vet att jag inte har något val idag 😉. Kl 06 kom en sköterska in och drog katetern så nu måste jag ju upp om jag blir pinknödig, jäkla skit 😄.. Nä men det blir nog bra, har så jäkla ont i rygg och nacke då jag endast kan halvsitta i sängen... I natt har jag sovit ganska bra, kollade på klockan vid 02 och 05:45.
Igår.fick.jag besök.av bästa Hanna, hon hade med.sig en skarvsladd vilket uppskattas mycket, nu kan jag ladda mobilen men även svara om någon ringer 😊 jag fick även lite annat smått och gott, tack för det! På kvällen kom albin och stefan på besök, vi skrapade lotter utan vinst så fikade vi.lite innan.de åkte hemåt. Tonåringen pratade jag med på telefon 😊 ja nu är.det väl bara att ta tag i denna dag 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar