torsdag 16 oktober 2014

Långa nattimmar

Om min första natt här på lasarettet var långt så är det ingenting mot vad denna natt har varit. Benen ska vara i 90 grader och de ligger på en låda som är väldigt hård på ena sidan och bara hård på andra ;-) i och med lådan placering så kan jag bara ligga på ett sätt, visst jag kan flytta rumpan någon cm i sidled men inte mer. Jag flyttar benen var och varannan minut för nu efter en sisådär 17 timmar i samma läge så börjar benen och fötterna värka alternativt domna lite. Sen ska vi inte tala om hur ryggen värker, halv sitter/ligger ner antingen med kudden bakom skallen eller utan, oj jag inser ju nu att jag har många alternativ att variera mellan ;-) som om inte detta var nog så har jag varit fisnödig men då jag inte vågar ta i så kommer ju inte fisen ut och detta ger ju dubbelt med värk i magtrakten :-P
Nu ska jag inte vara negativ för jag har inte alls den smärtan (håll tummarna att det fortsätter så) som jag förväntade mig innan op. Jag har som en kraftig mensvärk och det kan jag leva med fast jag tar ju ändå smärtstillande för inte tänker jag ha ont när jag inte behöver O:). Så nattens alla långa timmar har jag tillbringat med att läsa (Nora Roberts, romantik på hög nivå), tittat på film (grace of Monaco) helt ok, jag har letat efter ett mobilfodral, jag har tror det eller ej också sovit två-tre ggr men då max i 30 minuter för sedan vaknade jag med ett ryck av att benen värkte så då var det bara att byta läge 8-}
Nu är klockan 06:10 och jag börjar längta efter frukost, ville inte äta igår kväll eftersom jag inte får gå upp ur sängen så ville jag inte riskera att bli nödig :-S men idag ska jag upp och röra mig och även om det bara är korta sträckor så ska det bli sååå skönt! Jaha det var min natt, hoppas att din varit bättre :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar