fredag 17 oktober 2014

Dessa läkare...

Dagen har inneburit lite berg och dal bana för mig, i förmiddags kom läkaren in tittade på mig och sa att du kan åka hem idag. Jag fick lite panik, inte ville jag åka hem än, jag hade ju endast stått upp dagen innan och i morse hade jag gått till toan samt suttit på en stol framför handfatet och tvättat mig...hur ska jag fixa att röra mig, ta mig upp hemma? Tårarna trängde bakom ögonlocken men jag nickade bara och sa ok. Senare kom två underbara damer in och de tyckte inte jag skulle åka hem, de pratade med sjuksköterskan som inte heller tyckte att jag skulle åka hem så hon ordnade så att jag fick vara kvar 😀 läkaren hade sagt att jag var ju ung och frisk jo visst är jag det men jag behöver ju komma igång det är en stor op jag gjort 😠 och nej det är ingen brist på sängplatser på denna avdelning.. Så sen blev jag lugn även gubben min blev lugn, han ville inte ha hem mig än 😄 han har det väl lugnt och skönt nu förstås...
Så idag har jag gått med gåbord i korridoren, jag har suttit i stolen och läst och ätit min mat, jag har vilat för att sedan upprepa proceduren men då gick jag två varv i korridoren 🏃 så nu ligger jag här i sängen igen och ska vila lite innan jag tar mig upp en sista gång för toabesök och byta om till nattkläder 😊 jo för idag har jag haft på mig min egna tröja och pyjamasbyxor 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar