tisdag 14 oktober 2014

Hej å hå...

Idag åkte jag till Karlskoga lasarett för att läggas in på avdelning, i morgon ska jag opereras, skinnet på magen ska tas bort. Usch jag börjar bli lite nervös och ju mer saker, sjukgymnast, läkare, narkosläkaren m.fl. berättar desto jobbigare blir det.. I 24 timmar efter op så är det ryggläge men benen på en låda.. Hej å hå och så kateter på det, tvåan lär ju vänta på sig... Har provat ut en gördel också, den ska vara på i två månader. Sen har dagen gått lååångsamt, jag har bläddrat i tidningar, tittat på film, suttit i ett tyst rum och filosoferat, druckit en kopp te, tig mig en promenad runt sjukhuset samt en sväng till affären och köpte päron. Nu är det snart dags för att skrubba mig ren från topp till tå, ska inta någon kolhydrakrik dryck och sen hoppas jag på att kunna titta på tv innan jag somnar, har eget rum och har öronproppar med mig så jag hoppas slippa höra "grannar" och det eviga pipandet 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar