fredag 29 juni 2018

Stressad men lyckllig

Juni 2018, tiden bara rusar iväg. Just nu är jag lycklig MEN väldigt stressad, föra veckan skrev vi på ett köpekontrakt för ett radhus närmare stan, så sött och det kommer bli perfekt för oss MEN vi måste sälja våran bostadsrätt och det stressar mig... Nu på söndag ska vi ha visning och jag drömmer mardrömmar hela tiden om att det inte är några som kommer på visningen så vi står med ett radhus och en bostadsrätt... jag försöker intala mig att Hovsta är ett populärt område, de andra lägenheterna som har sålts har gått bra att sälja men usch jag är så nervös. Tänker om det inte går vägen då kommer min lycka för det lilla radhuset försvinna... uj uj uj... nä det tänker jag inte på mer.. full fokus på fredag och lördag när lägenheten ska städas, piffas och göras säljklar till visningen på söndag. Nu är det snart ny dag, klockan visar 23:46, jag jobbar till 8:15 i morgon sen har jag semester i 2,5 vecka.. kort semester i år men jag vill ha lite till i höst och det passar ju bra i samband med en flytt.. På hemma fronten är det bra med alla grabbar och gubben, tonåringen Z har blivit ung vuxen, han fyller 19 i september, har nyss tagit körkort, är förlovad med M, de har en hund som heter Dizel och han ser ut som en fladdermus men han måste vara världens sötaste hund, han har charmat mig totalt, jag som inte ens gillar djur eftersom de fäller hår och har en egen doft :) Här är A min tonåring och Dizel fladdermusen med de underbara ögonen.. hade tyvärr ingen bättre bild tillgänglig :) A min tonåring ska fylla 14 i år och börja 8:an till hösten, mitt lilla hjärta som har en sådan underbar personlighet som både gör mig stolt men ibland lite orolig, A gillar att umgås med sig själv, han har vänner men väljer oftast att vara för sig själv på helgerna, han gillar att vara hemma och titta på serier eller spela dataspel.. han känns så trygg i sig själv vilket är en styrka... Bara att vara 13 år och kunna välja att vara själv, inte jaga saker att göra eller kompisar att vara med känns så avstressande och skönt. I vintras spelade A bandy, vilket tog mycket tid och nu är han tvingad att gå på gymmet 2 dagar i veckan för att hålla igång med någon form av träning, lite motigt men det går bra, bara jag eller gubben tar oss iväg samtidigt. Z min unga vuxna har växt till sig, han mår bra nu, äter inga mediciner, såklart oroar jag mig för att han ska gå in i någon depression när hösten kommer men jag hoppas att han har koll på det själv och kan säga till så han får hjälp... tyvärr tar han sig inte igenom skolan men nu till hösten hoppas jag han tar tag i att påbörja någon form av aktivitet... han kan inte bara gå hemma och drälla, eller hemma är han sällan då han oftast är hos sin tjej.. Gubben är som vanligt, det är golf, golf och lite mer golf just nu men jag låter honom hållas, det är bra han har ett intresse :) Själv har jag bytt jobb kanske 2 gånger ev. 3 gånger sedan jag sist skrev.. men nu är jag på en gruppbostad som jag känner att jag trivs på och att alla arbetskamrater är härliga människor som jag trivs att arbeta med. Jag har i dagarna röntgat mig i ryggen då läkaren såg en knöl på en röntgenbild som egentligen skulle visa om det fanns något i min mage som inte skulle vara där men det var inget men knölen syntes och jag fick göra en magnetröntgen, som i sig är en upplevelse med hög puls och hjärtklappning men det gick bra och jag är stolt att jag inte fick panik i det trånga utrymmet.. angående knölen så är inte jag orolig, jag tror det är fettknölen Bertil som syntes på röntgenbilden... men jag får väl svar nästa vecka så jag väljer att inte oroa mig för det. Min mage är alltid lite strul med, eller strulet är ju min kroniska förstoppning som jag har.. jag äter i dagsläget ingen medicin/medel för att hålla i gång magen, jag försöker tänka på att dricka mkt, äta fibrer och röra på mig, ja det funkar ju inte så bra men jag blir så dålig i magen av alla medel och det värsta för mig är ju att behöva gå på toaletten flera gånger per dag, jag är ju inte van vid det så jag väljer att ha en trög magen och bara ha koll på när jag behöver ta till något medel för att göre en tömning när det gått för lång tid mellan toalettbesöken ;) Jaha det blev som vanligt ett inlägg om allt.. kanske jag blir bättre på att uppdatera eller inte.. Nu kallar jobbet på mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar